The theme of the essay is the origins of the shopping mall as a spatial model for commerce; the aim of the essay is to illustrate its design process (urban planning, architecture, interior design) in the context of the development of the American postwar city and to examine some of the reasons that have made it one of the privileged places of contemporary sociality, also in the light of its original intent as a service space and socialization.
Il tema del saggio è la genesi dello shopping mall come modello spaziale per il commercio; l'obiettivo è illustrare la sua concezione (urbanistica, architettura, interior design) nel contesto dello sviluppo della città americana ed esaminare alcuni dei motivi che lo hanno reso uno dei luoghi privilegiati della socialità contemporanea anche alla luce del suo primigenio intento di spazio di servizi e socializzazione.
Victor Gruen e lo shopping mall come modello di social design
Dario Scodeller
2022
Abstract
The theme of the essay is the origins of the shopping mall as a spatial model for commerce; the aim of the essay is to illustrate its design process (urban planning, architecture, interior design) in the context of the development of the American postwar city and to examine some of the reasons that have made it one of the privileged places of contemporary sociality, also in the light of its original intent as a service space and socialization.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Scodeller Storia e Futuro.pdf
solo gestori archivio
Descrizione: versione editoriale
Tipologia:
Full text (versione editoriale)
Licenza:
Copyright dell'editore
Dimensione
2.51 MB
Formato
Adobe PDF
|
2.51 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in SFERA sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.